2009. március 1., vasárnap

Jamie karácsonyi pitéje



A Tv-ben láttam Jamie Oliver alkotását, mindjárt meg is csináltam. A különbség annyi, hogy ő almalekvárt használt, nekem az nem volt itthon, én baracklevárral kentem meg.
Hozzávalók: 1 cs réteslap, 1 cs leveles tészta, alma(barack)lekvár, vaj, bármilyen kandírozott gyümölcs ami van otthon, mandula, v dió, mazsola..aszalt gyümölcs, szerintem bármi jó ebbe a sütibe. Én kandírozott narancs és citromdarabokat használtam, mandulaforgácsot, főtt gesztenyét, reszelt narancs és citromhéjat.
A leveles tésztát kinyújtjuk 3 mm vtg-ra, ha van friss leveles tészta az a legjobb, mert az már ki van nyújtva. *lusta* A tésztát megkenjük lekvárral, majd rászórjuk a gyümölcsdarabokat, mandulát, stb...majd feltekerjük. 12 db-ra vágjuk ( ugyanis ehhez a sütihez, muffin sütőre van szükség). Ezt követően a réteslapokat megvajazzuk, majd a muffinsütőre tesszük. A tekercseket óvatosan beletuszkoljuk a mélyedésekbe, vigyázva, hogy a tészta ne lyukadjon át. Ezt követően előmelegített sütőben 180 fokon ropogósra sütjük. Amikor megsült, kiborítjuk egy deszkára fejjel lefelé, majd egy tálca segítségével átfordítjuk. Most már szét lehet szedni a kosárkákat, meghinteni porcukorral és melegen fogyasztani. Jamie kikevert ehhez a sütihez még tejszínnel, tejföllel és vaniliás cukorral egy kutymákot, ezt flambírozta konyakkal....nekem ez már túl töménynek tűnt, de így nagyon finom sütemény.

Nincsenek megjegyzések: