2009. március 1., vasárnap

Lapcsánka



Gyerekkoromban tócsni volt a neve, aztán egyszer olvastam valahol a murisan hangzó lapcsánka nevet.
Hozzávalók: személyre szabott, mivel én magamnak készítettem, 2 közepes burgonya, só, liszt, tojás, bors, fokhagyma, olaj
A burgonyát le kell reszelni, lehetőleg az apró lyuku reszelőn, de ma nem volt türelmem, így a nagyobb lyukun reszeltem. Lesózom, kicsit állni hagyom, kinyomkodom a sót belőle, majd összekeverem az egész tojással és annyi liszttel, hogy nokedli sűrűségü legyen. Borsozom, belenyomok egy-két gerezd fokhagymát (vagy fokhagymagranulátumot). Teflon serpenyőben kevés olajon sütöm, úgy, hogy belekanalazok egy adag masszát a serpenyőbe, majd egy kanál segítségével szétnyomkodom laposra, mintha palacsinta lenne. Megpirítom az egyik oldalát, majd megfordítom és a másikat is. Ezt követően már mindenki egye úgy, ahogy szereti. Én fokhagymás tejföllel, de nagyon jó friss idénysalátával is, vagy lilahagymával.

10 megjegyzés:

Timea írta...

Nyami, de rég ettem ilyet :(

Lazac írta...

Hát ezen segíthetünk, legközelebb :):)

Timea írta...

Egyszer belefogtam egy ilyenbe. Az Istenért se akart pirulni, nem értem miért. 1-1 "szeletet" fél óráig kellett volna sütnöm. Kidobtam az egészet :D
*nemnevetritkaházitündérvagyok* :D

Lazac írta...

Jó forrónak kell lennie az olajnak a serpenyőben, és nagyon gyorsan sül...a széle ropogós lesz a közepe meg puha...nagyon szeretm, többször csinálok...ha legközelebb jövök, sütünk ilyent, megmutatom hogyan kell :):)

Karfiol írta...

Nálunk berének is hívják...Illetve: Beré az, amit bő olajban kisebb darabokban sütünk ki, egy serpenyőben kb. 5 db-ot, kanállal "szaggatva"* lapcsánka az , amit most leírtál; s tócsi vagy tócsni az, ha sütőben a tepsiben sütjük, a tetején tejföllel és töpörtyűvel, egy nagy téglalap formában.
Egyébként ma berét csinálok! :)

Lazac írta...

Ma egy városodbeli fuvarozó cég speiditőre azt mondta, bármit kívánhatok tőle...azt írtam vissza, hogy OK, akkor a Pátióban egy afrikai kagyló vacsorára meghívhat. :D:D:D

te meg utána a beré-re :):)

Karfiol írta...

A Patiót átalakítják, megvette a Matyi Dezső, az Alexandra tulajdonosa...Talán így már a győriek is eljárnak oda...Mi legalábbis évek óta be nem tettük a lábunkat, tekintettel arra, hogy tudjuk, milyen is volt itt a higiénia, meg mi miből is készül. Csak példaként mondom, hogy amikor megpanaszoltuk, hoyg a málnatorta belseje penészes, a cukrász és a tulaj értetlenül nézett, és közölték, hogy nem értik, hogy lehet, mivel minden "alkatrésze" vmi pótló...tejpótló, tojáspótlós, stb., szóval egy deka természetes anyag nincs benne...

A berére viszont alapozhatsz! :)

Lazac írta...

na itt van...amikor én 8 éve voltam, még jó helynek számított :):):) rohan az idő :):)

OK akkor marad a beré :):)

Golden írta...

a receptet elloptam, Mr.Golden már amúgy is egy ideje tócsnit kunyerál,csak lusta voltam krumplit reszelni (én még hagymára is emlékeztem, na azt se nagyon akaródzott reszelni); hétvégén majd rád gondolok, amikor az uram imádni fog a tócsniért ...

Lazac írta...

OK...akkor majd biztosan jól fogom magam érezni :):):)