2009. március 1., vasárnap

marhapörkölt



Soha nem szerettem a marhapörköltet...mostanában mégis gyakran készítem.
Hozzávalók: 75-80 dkg vegyes marhahús (lábszár, lapocka) vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, olaj, só, bors, őrölt paprika, csöves fűszerpaprika, 1 pohár száraz vörösbor, ha nincs, akkor paradicsom v. paradicsompüré pár kiskanállal, babérlevél, kevés őrölt köménymag.
Elkészítés: A vöröshagymát apróra vágom, majd olajban megdinsztelem. Amikor már üveges hozzáteszem a felkockázott marhahúst, és együtt párolom vele. Ha az első levét elfőtte a hús, megszórom őrölt pirospaprikával, hozzáadom a fűszereket és az apróra zúzott fokhagymát is. Felöntöm vízzel és fedő alatt főzöm. A pörköltet én úgy készítem, hogy egyszerre nem öntök hozzá sok vizet, inkább csak keveset, és mindig elpárolom róla, majd újra felöntöm kevés vízzel a húst, és így főzöm. Ettől szép sűrű szaftja lesz. A főzés közepén megkóstolom elég sós-e, majd hozzáöntöm a pohár vörösbort, ha nincs akkor a paradicsompürét. Ezt követően már csak nagyon kevés vizet öntök hozzá, éppen annyit, amennyivel még nem ég le, ilyenkor már nem kell rá bő lé, inkább sűrűbben kevergetem. Amint teljesen besűrűsödik és a hús is megpuhult, kész az étel.
Nokedlivel tálalom, de ha igazán pikánssá akarom tenni az ételt, akkor a nokedlit összekeverem kapros túróval. Valami fantasztikus íze lesz így a marhapörköltnek.

Nincsenek megjegyzések: