2009. március 1., vasárnap

kacsamell sütve


kacsamellet szárazra töröltem, majd a bőrét éles késsel bevagdaltam, rombusz alakúra. Ezt követően sóztam, borsoztam, majorannával és zúzott fokhagymával is jól bedörzsöltem. Egy serpenyőben hirtelen megsütöttem a melleket, először a bőrös felével kezdtem, majd a másik oldala is sorra került. Ezt követően egy tűzálló tálba tettem, majd lefóliázva a sütőbe, 180 fokon (kb 1 óra alatt sül meg). Közben 6 db szép közepes burgonyát megmostam, és szárazra töröltem. Egyenként alufóliába csavartam őket, majd szintén betettem a sütőbe sülni, a kacsa mellé, egy külön tepsiben. Közben megcsináltam a párolt káposztát, és kikevertem a fűszeres vajat. A vajhoz sót, fehér borsot, fokhagymaport, és finomra vágott petrezselyemzöldet tettem. A kacsamelleket az utolsó 15 percben fólia nélkül ropogósra sütöttem, majd felszeleteltem. A burgonyát kivettem a fóliából, a tetejét keresztalakban bevágtam, és belekanalaztam a fűszeres vajat.

Nincsenek megjegyzések: