2009. március 1., vasárnap

római tálban sült gyöngytyúk



Római tálban sült gyöngytyúk vegyes majonézes salátával.

A gyöngytyúkot konyhakészen vettem, így csak át kellett néznem, hogy rendesen megtisztították-e. Ami érdekes volt számomra az a combcsont alsó részének a feketesége, de azt nem ettük meg :)

A szárnyast bedörzsöltem fokhagymás pecsenyesóval, és szárnyas fűszerkeverékkel. A hasüregébe füstölt szalonnát tettem, negyedbe vágott vöröshagymát, fokhagymagerezdeket és rozmaringot. A római tálat sütés előtt beáztattam egy félórára és belehelyeztem az előkészített madarat, majd a sütőbe tolva 180 fokon sütöttem 2 órát. Ezt követően levettem az edény fedelét és 20 perc alatt pirosra sütöttem.

Egy nagyobb zellert és egy nagy sárgarépát megfőztem sós vízben, majd leszűrtem, és kihűtöttem. 2 tojás sárgájából olajjal majonézt kevertem, ízesítettem sóval, egy kevés porcukorral, mustárral, egy fél citrom levével, majd a végén hozzáadtam egy doboz tejfölt. Felkockáztam egy szép nagy almát, és azt is a zöldségekhez tettem, majd az egészet összekevertem a majonézzel.

Nincsenek megjegyzések: