2009. március 5., csütörtök

Hébeknédli


Ennek az ételnek, csak a sváb nevét tudom. Magyarul fogalmam sincs, hogy hívják. Egyszerű kelt tészta, sóval, zsírral sütve, nagyamám istenien csinálta. Legjobb vaslábasban sütni, de sajnos nekem is csak egy régi zománcosom van erre a célra. Ütött-kopott, de nagyon szeretek benne ilyeneket csinálni. A mai modern lábosokban szerintem nem is lesz ilyen finom. :)
Hozzávalók:
50 dkg liszt, 2,5 dkg élesztő, víz, pici cukor, só, búzadara, zsír.
(Itt felejtsük el az olajat, ez csakis, kizárólag zsírral finom!)
Elkészítése:
Az élesztővel, pici cukorral, vízzel és egy kevés liszttel kovászt készítünk. Én úgy szoktam, hogy mindent összekutymákolok egy tálba, picit beteszem a mikróba, nem forrósítom, csak melegítem, a legalacsonyabb fokozaton, majd hagyom dolgozni az élesztőt. Amikor már látszik, hogy szépen beindult, összekeverem a maradék liszttel, és jól kidolgozom. Ha valakinek van kelesztőgépe vagy kenyérsütő gépe, persze abban egyszerűbb csinálni. Nekem nincs, én kézzel szoktam jól alaposan átdagasztani. Ezt követően kelesztőtálban duplájára kelesztem a tésztát, majd hosszúkásra kinyújtom. Megkenem jó vastagon zsírral, sózom, megszóróm búzadarával, és feltekerem. Beleteszem a lábosba, lefedem, és az előre melegített sütőbe (200 fok) 30-40 percre beteszem sülni. Az utolsó 10 percben leveszem a fedelet a lábosról és pirosra, ropogósra megsütöm a tetejét. Amikor kiveszem a sütőből a lábast, átkenem vízzel a tésztát, ettől még kap egy pici kérget. Nagyon szeretem csak magában is enni, frissen, melegen, de jó tejföllel, sőt bablevelhez is.
Lehet kisebb tekercseket is csinálni, és akkor mint egy rózsát egymás mellé ültetni a lábosban, akkor különálló csigákra lehet szétszedni. :)

3 megjegyzés:

Béb írta...

Ez tényleg jó ám!

Marianna írta...

Nagyon jó ötlet, majd a húsvéti bableveshez elkészítem.A család biztos értékelni fogja.

Lazac írta...

Béb!

Tudtam, hogy felismered! :):)

Marianna!

Ez tényleg nagyon jó kaja :)