2015. október 14., szerda

ropogós sajtos tallérok

Ez a recept is úgy kezdődik, hogy kell hozzá egy tallérsütő. Olvastam olyant, hogy gofri sütőben is lehet készíteni, de azt még nem próbáltam.
Hozzávalók: 60 dkg liszt, 20 dkg vaj (margarin aki azt jobban szereti) , 15 dkg reszelt sajt, 2 tojás, 1 cs sütőpor, 2 dl tejföl, 1 kk köménymag, só ízlés szerint. ( a recept a sütőlap mellett volt, de majd próbálkozok más összetevőkkel is) Nálam a liszt is ősbúzából volt, más vele dolgozni, mint a bolti változattal.
Elkészítése: a száraz anyagokat összedolgozzuk, belemorzsoljuk a vajat, a reszelt sajtot hozzáadjuk, majd a tojásokat és a tejfölt is. Jól összedolgozzuk, hűvös helyen ( hűtőben) 1 órát pihentetjük.
Ezt követően én kisodortam és kb 1 cm-es darabokat vágtam. Olvastam, több receptben, hogy gombócokat gyúrnak belőle, de nem kell, mert így is kerekre lapul a préselés során.
A tallérsütőt jól felhevítjük ( ez fontos, mert különben odaragadnak a tallérok) és az első sütés előtt vékonyan beolajozzuk mindkét lapot. Ezt követően már nem kell külön olajat adni hozzá, elég ami kisül a tallérokból. Gyorsan sül, egy villa is szükséges a sütőlapról történő "kipeckeléshez".
Én most a vasárnapról megmaradt fűszervajjal készítettem, ezért vannak benne petrezselyem darabkák és bors is.
Update: Kipróbáltam egy újabb receptet is, mert csak nem hagyott nyugodni az, hogy nem lesznek olyan ropogósak, amilyenre én szerettem volna. Elhagytam a tojást és tejföl helyett kefírrel csináltam. Az arányokon is változtattam, 50 dkg liszthez vettem 25 dkg margarint, 20 dkg sajtot, a só és a sütőpor maradt. Így végre elértem azt az állagot, amit kerestem, nagyon finom, nagyon ropogós, és mindig elfogy az utolsó darabig.:)

4 megjegyzés:

Sünmalac írta...

Kipróbálom!

Lazac írta...

OK, majd meséld el.:):)

Marika néni írta...

most engedett végre, de pár perccel ezelőtt még nem tudtam...

imádom a ropogós sajtos tallért )))

Lazac írta...

Én is, és gyerekkorom óta nem sütöttem ilyent. Itt nálunk van egy sajtos tallér sütő család, isteni amit csinálnak, nagyon szeretem, na azt az ízt, állagot nem sikerült elérnem, de ez sem volt rossz. Tegnap kaptam egy másik receptet, kicsit más mint ez, kevesebb a liszt benne, több a sajt, majd azzal is kipróbálom. :):)