2015. október 6., kedd

pumpkin szezon

Itt van az ősz, itt van újra...és ezzel együtt eljött a sütőtök szezon is. A magam részéről imádom ezt a zöldséget, ami gyümölcsnek is elmehetne, mert annyira sokféle módon lehet elkészíteni.
Tegnap este sütötökpürével töltött óriás kagyló tésztát csináltam. Először bizarrnak hangzott az ötlet ami csak úgy kipattant a fejemből, történetesen hogy krémsajttal keverjem össze a sütőtököt, de aztán ahogy rákerestem a gúgliban, találkoztam hasonló elgondolásokkal, ez azért megnyugtatott. :)
 Az étel nem túl fotogén, viszont ízletes. Az arányokat nem írom le, mert semmit nem mértem, egyszerűen gondolom módon készült el. Megtisztítottam egy kisebb kanadai tököt ( nem tudom miért ez a neve, szóval olyan körte formájú tök) és mert kevés időm volt, nem sütöttem hanem odatettem húsleves kockával ízesített vízbe főni. Közvetlen ezután kifőztem a tésztát is, al dente állagúra, mert még sütöttem a sütőben megtöltve kicsit. Amikor megfőtt a tök, leszűrtem, összetörtem villával, összekevertem egy fél doboz krémsajttal, egy kevés reszelt parmezánnal, zúzott fokhagymával, ízesítettem zsályával, rozmaringgal kevés csili pehellyel és borssal. Sózni nem sóztam, mivel a főzőlé sós volt és a sajtok is azok.A végén a krémesebb állag érdekében még egy kevés vajjal selymesítettem. A pürét belekanalaztam a kifőtt tésztákba, majd kivajazott hőálló edénybe fektettem őket és megszórtam reszelt sajttal. 180 fokos sütőben még negyed órát töltött, többet nem javaslok, mert kiszárad.

Nincsenek megjegyzések: