2015. október 26., hétfő

kijevi csirkemell brokkolis krumplipürével by Jamie Oliver

Szeretem a TV Paprika műsorait, különösen Jamie Oliver otthonfőzős blokkjaiért rajongok. Az elmúlt napokban a kijevi csirke újragondolt változatát láttam és persze, hogy azonnal és rögtön meg kellett ezt is próbálnom.:)
A recept rém egyszerű és nagyon finom.
2 fő részére az alábbi hozzávalók szükségesek. 2 db felezett csirkemell filé ( egyszerűbben egy egész csirkemell) A csirkemellet leszárítjuk, majd óvatosan egy zsebet vágunk rajta, ott, ahol a legvastagabb a mell. Ebbe a nyílásba teszünk fűszervajat és Jamie receptje szerint ropogósra sütött bacon csíkokat. A fűszervajat, apróra vágott petrezselyemzöld, tárkony, fokhagyma és bors egyvelegével keverjük ki, majd tegyük a felhasználásig fagyasztóba. Amikor a fűszervajat és a bacon csíkokat betömködtük a nyílásba, zárjuk vissza rá a húst, és óvatosan panírozzuk be. Én kétszer mártottam tojásba és zsemlemorzsába a biztonság kedvéért. Süssük ki a szokott módon forró olajba, majd tegyük egy tűzálló tálba és  toljuk be a 180 fokos sütőbe még 10 percre.
A brokkolis krumplipüré ugyanúgy készül, mint a hagyományos, csak a krumplihoz még brokkolit is főzünk, értelemszerűen. Amikor megpuhult, leöntjük a vizet róla, teszünk bele vajat, tejszínt és habosra keverjük. Isteni finom így együtt.

2 megjegyzés:

pitypang írta...

nagyon tetszetős,enném,ha elkészítenék nekem :)) (utálok panírozni:( )
Ezt a brokkolis krumplipürét ki fogom próbálni!!

Lazac írta...

Megcsinálom neked, mikor jössz? :):)