2014. november 21., péntek

paradicsomos krémes

Ez a süti is már számtalanszor szembejött velem, hol a Vidék Ize oldalán láttam, hogy a Mindmegette oldalán, aztán a myTaste-n is megtalálható, de nekem most legutóbb a Torkosborzon ezen a blogon  akadt meg a szemem rajta, és akkor elhatároztam, hogy lesz ami lesz, én ezt megcsinálom. Tudom bizarrul hangzik a neve, de igazán nagyon finom süti.
Hozzávalók a tésztához : 50 dkg liszt, fél csomag szalalkáli, 12 ek olaj, 12 ek porcukor, 12 ek sűrű paradicsomlé ( én a sűrített paradicsomot kevertem ki annyi vízzel, hogy sűrűn folyó masszát kapjak).
A krém összetevői : 5 dl tej, 8 ek. rétesliszt, 25 dkg vaj, 20 dkg porcukor, pár csepp vaníliakivonat

Elkészítése: Az olajat, porcukrot, paradicsomot összekeverjük, majd hozzáadjuk a szalalkális lisztet és összegyúrjuk. 4 részre osztjuk, kinyújtjuk 20x30 cm nagyságúra és tepsi hátán 180 fokos sütőben 8 perc alatt egyenként megsütjük.
A tejből és a lisztből sűrű krémet főzünk és kihűtjük. A vajat habosra keverjük a porcukorral és vaníliával, majd a kihűlt krémhez adjuk. A lapokat megtöltjük a krémmel majd egy éjszakára hideg helyen pihentetjük a sütemény, porcukorral meghintjük és szeleteljük.

5 megjegyzés:

Pontycomb írta...

Elképzelni nem tudom a sütit és a parit.. :)
Átgondoltam, van is itthon minden hozzá, szerintem én is kipróbálom, ha aszondod finom, hát úgylegyen! :)))

Józsi itt klimpírozik mögöttem, mutatom neki a fotót, nyálcsurrrrr.. mondom neki van benne parpüré, azt az arcot a zsidótemplomban lévú utálatos kép sem viszi! :)

Köszi a recit,,, loptam..

Lazac írta...

No remélem kipróbáltad. Én végighurcoltam a fél országon, 4 helyre vittem belőle, de sehol nem mondták, hogy nem jó :):)

Marika néni írta...

Isteni volt, nálunk hamar elfogyott :-)))

Lazac írta...

Nektek készült :):) ♥

Unknown írta...

Én is sokszor sütöttem nagyon finom.