2014. november 17., hétfő

fügebor

A legjobb fügebor receptet Margit2 oldalán találtam. Egyszerű és nagyszerű.
Pontosan így készítettem el én is, ahogy ott le van írva, a végeredmény nagyon tetszik.:)
A mennyiség már nem, mert szerintem kevés lesz :)

Hozzávalók:
3 kg  érett füge
3 dkg élesztő
9 l víz
2 kg kristálycukor

Elkészítése:
A fügét apróra vágjuk, 3 ötliteres üvegbe tesszük elosztva, a belemorzsolt élesztővel. A vízzel és a cukorral szirupot forralunk, és ha kihűlt, a fügére öntjük. Az üveget azután letakarjuk és 2-3 hétig meleg de árnyékos helyen tartjuk. Ezalatt kiforr a fügebor. Ha a füge már leszállt az üveg aljára és a leve tiszta, óvatosan sűrű vásznon átszűrjük egy másik edénybe. Majd ha leülepedett,  körülbelül 2 hét múlva újra átszűrjük, üvegpalackokba töltjük, és  lezárjuk.

2 megjegyzés:

Pontycomb írta...

Hát az enyém tök zavaros, pedig már üvegeztem is.. :(
Várok még 1 hetet és ha nem tisztul, akkor kidobom..

A tiéd szuper jól néz ki!!!!!!!!

Lazac írta...

Barbi, nem mondod? :(
Pedig a recept ugyanez és ha nekem itt a harmadikon a spájzban sikerült így elkövetnem, akkor nem értem, hogy a Tiéd miért nem forr le. Tegyél bele csöpp borként, attól állítólag leforr és letisztul. Igaz, hogy akkor még 2 hétig nem lehet inni belőle, de ha úgyis kiöntenéd, akkor ennyit még megér.