2009. március 1., vasárnap

rácponty



Ezt a lánykám alkotta. Hozzávalók: 1,2-1,5 kg ponty 1kg krumpli 4 db paradicsom 4 db paprika 2-3 db hagyma 15 dkg füstölt szalonna 3 dl tejföl, v. tejszín pirospaprika só fokhagyma Elkészítés: A krumplit héjastól majdnem készre főzöm. Megpucolom és karikákra vágom. Ezt kivajazott, kiolajozott hőálló tálba, vagy római tálba (én ebbe csináltam)rétegzem. erre rakom a karikára vágott paradicsomot és paprikát, valamint a hagymát. A hal (pucolva és megtisztítva vásárolva) a fejét és a farkát(ebből és fincsi hallevet főztem), valamint az uszonyait levágtam és a törzset beirdaltam kb 1 cm távolságokban mindkét oldalon. Megsóztam és a vágatokba beletűzdeltem a szalonnát és a fokhagymát. Majd a halat a zöldségágy közepébe állítottam, úgy mintha úszna. De lehet szeletekre vágni és azokat elfektetni a zöldségeken. Lefedve a sütőbe kb 30-40 percig sütöttem. Majd a fedelét levéve megöntöztem a pirospaprikával elkevert tejföllel, és visszaraktam kb 15 percre a sütőbe, hogy a hal és a szalonna is megpirulhasson. Isteni.

Nincsenek megjegyzések: