2015. november 15., vasárnap

napokig ropogós, ha marad

A múlt heti olasz út arra is jó volt, hogy egy újabb recepttel gyarapodott a gyűjteményem. Eszti nevű útitársam hozta magával, az általa csak részegesnek titulált apró sós ropogtatnivalót. Mivel az utazás alatt végig friss és ropogós maradt, naná, hogy begyűjtöttem a receptet és meg is sütöttem, ahogy erre lehetőség adódott.
Akkor hát jöjjön Eszti részegese. :):)

Hozzávalók: 70 dkg liszt, 25 dkg Ráma, 2 dl olaj, 2 dl fehér bor, 1 csapott ek. só, 1/2 sütőpor, 10 dkg napraforgó mag. Aki szereti tehet bele szezám magot is, meg lenmagot is, nem fogja elrontani, sőt.
Elkészítése: a hozzávalókat összegyúrjuk, meglehetősen laza tésztát kapunk így. Kinyújtjuk lisztezett felületen, és feldaraboljuk tetszés szerinti méretre. 200 fokos sütőben 15-20 perc alatt megsül. 2 nagy gáztepsire való mennyiség lesz ennyi tésztából. Jól záródó dobozban egy hétig is eláll.

6 megjegyzés:

Marika néni írta...

én olyan sóst tudok csak, amiben "mindenegyforma" )))

Lazac írta...

olyant én is tudok :):) szeretem is nagyon, de ezt most ki kellett próbálnom, mert nagyon ízlett az úton.:) el is fogyott minden, csak az üres dobozaim kaptam vissza :)

Pontycomb írta...

Heyyyy bánáná megvan.. Köszi a recit!!!!
Már épp azon töprengtem, hogy elállós-e vagy nem-e? :))
Szerintem karácsonykor ez is ott fogja magát kínálgatni a vegyes sütis tálcámon, sőt! :)

Lazac írta...

Itt eddig 3 napig bírta, ez volt a maximum, mert közben elfogyott, de az állaga végig ugyanolyan maradt.:) Süssél duplát, mert nálatok vészesen gyorsan fog fogyni, az biztos. :):)

Pontycomb írta...

Hellóka..
Ma vagy holnap szeretném megsütni ezt a részegeset és ha sikerül, szép meg minden, akkor feltölthetem é a receptet a kis kedvenc webhelyemre? Ha nem, az sem gond..! :)

Lazac írta...

Persze hogy! :):) Minél többen ismernek egy receptet, ami jó, annál jobb. :):)