2017. április 29., szombat

rebarbarás pite

Vettem a héten egy csomag rebarbarát, de különösebben lövésem sem volt arról, hogy mit is fogok belőle készíteni. Aztán tanácstalanságomban az egyik kedvencemhez fordultam segítségért. Hát persze, hogy volt erre is receptje!
Hozzávalók: egy csomag rebarbara, az eredeti recept szerint 65 dkg, de én nem mértem le. :) 2 ek cukor ( én barna nádcukrot használtam) 2 ek darált mandula.
8 dkg vaj és egy kevés a forma kikenéséhez, 8 dkg porcukor és egy kevés a szóráshoz, 2 tojás, 1 tk reszelt citromhéj, egy kk fahéj, 20 dkg liszt, 2 tk sütőpor.
Elkészítése: a rebarbarát hámozzuk meg, daraboljuk fel és keverjük össze egy tálban a cukorral és a darált mandulával. Melegítsük elő a sütőt 180 fokra, és kenjünk ki egy piteformát ( vagy más kisebb hőálló edényt) vajjal.
Ezt követően keverjük habosra a puha vajat a porcukorral, adjuk hozzá a tojásokat és a citromhéjat, fahéjat, majd keverjük bele a sütőporos lisztet. Simítsuk a formába a tésztát és tegyük a tetejére a cukrozott rebarbarát. Süssük 40 percen keresztül, majd hűtsük ki, szórjuk meg porcukorral a tetejét.

Nincsenek megjegyzések: