2009. február 28., szombat

thai sült tésztás



Thai, ahogy én szeretem.
Hozzávalók
1 cs. garnélarák ( ezt lehet helyettesíteni bármilyen vékony csíkra vágott hússal, csak akkor azt elő kell sütni) 3 gerezd fokhagyma 1 cs zöldhagyma 1 cs Wok zöldség ( lehet kínai, thai, klasszikus) szójaszósz halszósz ( el is maradhat) ételkeményítő chili paprika( lehet erős pesta is) gyömbér ( friss, v. por) olaj ( lehetőleg ne olíva) 1 kis csomag üvegtészta esetleg só, de ezt csak a végén ( a szójaszósz és a halszósz elég sós)
Az üvegtésztát forró vízbe beáztatom ( a cérnát, amivel össze van kötve csak később vágom le róla)Ezt a tésztát nem kell főzni! A wok-ot felforrósítom, majd ha már forró beleöntöm az olajat. Beledobom a garnélarákokat és a wok zöldséget egyszerre ( én kiolvasztok mindent, lecsöpögtetem, mert akkor nem enged levet, hanem sülni kezd azonnal) Állandóan kevergetem, majd beleszórom a chilit, és az apróra zúzott fokhagymát, egy evőkanál keményítőt, és a szójaszószt, (ha van halszósz azt is) Rászórom a gyömbért, és a legvégén az apró metéltre vágott zöldhagymát. Kiveszem a vízből a tésztát, lecsöpögtetem, majd levágom róla a cérnákat, és a tésztát még összevagdalom háztartási ollóval Ezt követően beleforgatom a wok-ba, picit pirítom együtt....és elkészült. Forrón tálalom. Ha valaki pálcikával szeretné enni, akkor kis tálakban szervirozom.

Nincsenek megjegyzések: