2009. február 28., szombat

knédli káposztával és hússal



Knédli, sült hússal és párolt káposztával
A kép saját, bár ezt az ételt nem én készítettem. Nagyon nagy kedvencem ez a cseh / szlovák nemzeti étel, azt hiszem itt az ideje ismét csinálni.
Knédli
Hozzávalók: 40 dkg rétesliszt, 1,5 dkg élesztő, 1,5 dl tej, 1 tojássárgája, 2 db szikkadt, világos tésztájú zsömle vagy kifli, sóA lisztet egy tálba öntjük, közepére tesszük az élesztőt, hozzáadunk 2 evőkanál melegített vagy folyékony vajat, és lisztes kézzel tésztává gyúrjuk. A tálat lefedjük, meleg helyre tesszük. Az élesztő megkelése után adjuk hozzá a tojássárgáját, a sót és a tejet, majd az egészből keményebb tésztát gyúrunk, megszórjuk liszttel, és tovább kelesztjük. A zsömlét vagy kiflit kockákra vágjuk, belekeverjük a megkelt tésztába, amelyet két részre osztunk, és mindkettőből büfékenyér formájú knédlit készítünk. A kész formát forró vízbe tesszük úgy, hogy az mindenütt ellepje, kb. 25 percig főzzük, majd a vízből kiemelve cérnával felszeleteljük, és tálaljuk. A knédlit gőz fölött lehet újramelegíteni. ( Én úgy főzöm, hogy betekerem egy konyharuhába, úgy engedem bele a forrásba lévő vízbe a tésztát) Lehet gézbe tekerve gőz fölött is "főzni" akkor igazi gőzgombóc.
A zsemle helyett lehet főtt áttört burgonyával is, akkor krumpli knédli a neve, mindkettő igen finom.
Csülköt szoktam hozzá sütni, mert szeretem a szaftosabb husokat, bár oldalassal is kiváló. Ettem már sült karajból készültet is, az nekem túl száraz.

Nincsenek megjegyzések: