2009. február 28., szombat

tejszines gomba karfiolpürével



Pár fej gombát összevágtam vékony szeletekre. Egy fej hagymát üvegesre pirítottam serpenyőben, majd rádobtam az összevágott gombát is, azzal együtt kevergettem. Nem fedtem le, hanem hagytam pirulni. Közben sóztam (vegetáztam) fehér bors, petrezselyem levél és metélőhagyma is került még rá, majd puhára sütöttem, továbbra is fedő nélkül. Ezt követően ráöntöttem 1,5 dl főzőtejszínt és azzal főztem pár percig, amig be nem sűrűsödött.
A karfiolpürét ugyanúgy készítem el mint a krumplipürét, sőt egy kicsit az is, mivel 1-2 krumplit szoktam együtt főzni a karfiolrózsákkal, hogy jobb legyen az állaga. Egy kisebb fej karfiolt, 2 krumplival puhára főzök sós (vegetás) vízben. Amikor puhára főtt, krumplinyomóval összetöröm, teszek rá 3 dkg vajat, 0,5 dl tejszínt ( a maradékot) és botmixerrel simára keverem.

Nincsenek megjegyzések: