2009. február 28., szombat

pulyka római tálban



A római tálat ( Pataky tálat, Römertropf-ot) beáztatjuk sütés előtt 30 perccel vízbe.
Közben előkészítjük a sütnivalót. Nagyon sokféle ételt lehet így csinálni, én most pulykacombokat készítettem vegyes zöldséggel.
A pulykacombokat befűszereztem szárnyas fűszersóval, fokhagymaporral, kevés vegetával, fehér borssal.
A római tál alján igen vékonyan kiolajoztam, és belefektettem a combokat.
Köré tettem a zöldséget, ami sárgarépa, petrezselyemgyökér, hagyma, fokhagyma, karfiol, gomba, krumpli és zeller volt.
Ezt követően rátettem a cseréptál tetejét és betoltam a sütőbe, 200 fokon sütöttem. Mindig hideg sütőben kell kezdeni a sütést, hogy a cserépedény fokozatosan melegedjen át.
2 óra sütés után levettem az edény tetejét, a zöldségeket kivettem belőle, és a combokat még visszatettem fedő nélkül pirulni 20 percre.

Nincsenek megjegyzések: