2009. február 28., szombat

sztrapacska



Sztrapacska, ahogy én készítem.
Legelső lépésként kisebb kockákra vágok szalonnát és kiolvasztom. Ezt követően odateszek vizet forralni, a tészta kifőzéséhez, majd lereszelek pár szem burgonyát. Trükk : vizet teszek a tál aljára, hogy a krumpli ne szineződjön el. A lereszelt krumplihoz adok 2 egész tojást, majd jól összekeverem őket. Sózom egy kicsit a masszát, majd belecsurgatom a kiolvasztott szalonna zsírjának a felét. Ezt követően annyi lisztet keverek hozzá, hogy lágy galuska tésztát kapjak, majd nokedliszaggatóval a forrásba lévő vízbe szaggatom. Van aki ezt gyors mozdulattal egy vágódeszkáról késsel darabolja bele a vízbe, de én nem vagyok ilyen ügyes, nekem jó a nokedliszaggató is. Amig a nokedlik feljönnek a víz tetejére egy másik edényben elkeverek a szalonnazsír másik felével egy csomag túrót. Van aki esküszik az eredeti recept szerinti juhtúróra, de nekem az nem ízlik annyira, mint a sima túrós változat. Amint a nokedli megfőtt, leszűröm és a túróhoz keverem. Tálaláskor a szalonnapörccel még egy kicsit megkínálom, és telfölt teszek mellé...én így szeretem.

4 megjegyzés:

linbori írta...

Oké,megvagy!

Lazac írta...

Reméltem is, h megvagyok :)

linbori írta...

Én soha életemben nem főztem még sztrapacskát mert mindenhol olyan bonyolultan volt leírva.Így tök egyszerűnek tűnik! Ki fogom próbálni!
Köszi

Lazac írta...

Szerintem nagyon egyszerű...és szeretem csinálni :)...meg enni is :)