2009. február 28., szombat

sütemények



Túrós, almás pitykó, sárgabarackos leveles tészta.
Kezdem az egyszerűbbel.
Sárgabarackos leveles tészta
Hozzávalók 1 cs leveles tészta ( lehet mélyhűtött vagy friss, én a frisset szeretem, mert nem kell kiolvasztani és nyújtani)
Sütésálló sárgabarackíz
Ezt a sütit kizárólag akkor csinálom, ha nincs kedvem sokat bíbelődni és kellene valami édesség, ami gyorsan készen van.
Kiveszem a csomagból a tésztát, felkockázom, beledarabolom a baracklekvárt, félbehajtom, lenyomkodom, és be a sütőbe. Kb 20 perc 200 fokon...aztán kiveszem porcukrot hintek rá oszt jól van.
Pitykó tészta
50 dkg liszt
25 dkg margarin
12,5 dkg cukor
2-3 kanál tejföl
1 egész tojás
1 cs sütőpor
pici só
Ezeket gyorsan összegyúrom, mert a vajas tészta a kézmelegtől egyre nyúlósabbá válik. 2 cipót formázok belőle, egy nagyobbat és egy kisebbet. Beteszem a hűtőbe kb. 15 percre. Utána a nagyobb cipót tepsi méretűre nyújtom ( a közepesnél kissé nagyobb de nem gáztepsi méret) majd a kivajazott, lisztezett tepsibe teszem. Célszerű felgöngyölni a nyújtófára, és úgy belesimitani a tepsibe. Ha nem tölti ki pont a formát, bátran lehet kézzel belenyomkodni. Ráteszem a tölteléket, majd a kisebb cipót is kinyújtom és betakarom az egészet vele. Megszurkálom villával, és be a sütőbe. 180 fokon sütöm kb fél óráig. A tetejét porcukorral hintem meg, amikor kiveszem a sütőből.
A töltelék lehet bármilyen, diós, mákos, túrós, meggyes, almás, kinek mi a szimpatikus.
Én ma almást és túróst csináltam fele-fele volt a tepsiben az arány.
Almás
1 kg almát lereszeltem, összekevertem kb 5-6 dkg cukorral, fahéjjal, majd egy kis idő után jól kinyomkodtam a levéből. A tésztára zsemlemorzsát szórtam, és ráterítettem a kinyomkodott reszelt almát.
Túrós
0,5 kg túrót összekevertem 2 egész tojással, 1 cs vaniliás cukorral, 10 dkg cukorral, 2-3 evőkanál mazsolával, és kb 2 evőkanál búzadarával. Ezután a tölteléket a tésztára simitottam.

Nincsenek megjegyzések: