2009. február 28., szombat

gombapörkölt



Gombapörkölt nokedlivel.
Hozzávalók
0,5 kg gomba
1 nagyobb vagy 2 kisebb fej hagyma
olaj, só, bors, őrölt piros paprika ( édes, és csípős)
A hagymát apró kockára vágom, a gombákat felszeletelem. Az edénybe olajat öntök, majd megpiritom rajta a hagymát. Amikor a hagyma üvegesre sül, hozzáadom a szeletelt gombát ( igazán akkor jó, ha minél többfajta gomba van benne). Lefedve párolom, 15-20 percig. Ezt követően megszórom egy kevés borssal, majd a kétféle paprikával, ezt ízlés szerinti arányban. Én szeretem, ha picit csíp. Elkeverem, pár percig együtt sütöm, majd egy kevés vízzel felöntöm, és lefedem. Időnként megkeverem, hogy le ne égjen, de finom sűrű szaftja legyen.
Nokedli vagy galuska
Ezt nem mérem soha. Mennyiségtől függően növelem, vagy csökkentem az összetevőket. Most csak 2 személyre főztem, így 2 egész tojást összekevertem annyi liszttel, hogy lágy galuskatésztát kapjak. Jól kikevertem, addig, amig hólyagos nem lett a tészta. Forrásban lévő vízbe sót dobok, majd beleszaggatom a galuskákat. Újraforrás után pár percig főzöm, majd leszűröm.

Nincsenek megjegyzések: