2016. február 11., csütörtök

Almás fánk

A Receptneked oldalán találtam ezt a jó kis gyors fánkot. Mindjárt kedvet is kaptam az elkészítéséhez.:)
Csökkentett mennyiségből csináltam és nem ragaszkodtam nagyon az előírt mennyiségekhez, kb átszámoltam, de így is nagyon finom lett.
Hozzávalók az eredeti recept szerint : 1 kg alma, 35 dkg liszt, 2 tojás, 1 cs sütőpor, 2-3 ek cukor, olaj a sütéshez és fahéjas porcukor a hempergetéshez.
Én fél kiló almából, 1 bögre lisztből, 2 ek szezámpehelyből,  1 tojással, 2 ek cukorral fél cs. sütőporral készítettem el, és a tésztába is tettem fahéjat. 

Elkészítése: az almákat lereszeljük (én héjastól) majd kinyomkodjuk a levét. Egy másik tálba kikevertem a tojást a cukorral, majd hozzákevertem a kinyomkodott almát és  a fahéjat, majd a sütőporral elkevert lisztet is. Egy lábosban olajat forrósítottam, de amikor már beletettem a fánkokat, visszavettem a hőfokot, nehogy megégjenek. Letakarva sütöttem amíg aranybarna nem lett, közben megfordítottam félidőben. Még forró megszórtam fahéjas porcukorral. A recept lekvárral ajánlja a fogyasztását, de szerintem elég édes, így én almával ettem, stílusosan.:):)

Nincsenek megjegyzések: