2016. február 19., péntek

Csülkös pacal

Életemben most főztem másodszor pacalt. Az elsőt 2010-ben követtem el. (Nem csoda, hogy már magam sem emlékeztem arra, hogy itt találom meg a receptjét)
A pacalhoz gyomor kell mint tudjuk.:):) Nem csak szó szerint, hanem szerintem átvitt értelemben is ez a helyzet. Nem szeretem, ezt le kell szögeznem, de megfőzöm, mert van motivációm rá :)
Az első recepttől eltérően ezt most egy kis csülökkel és egy még kisebb marhanyelvvel bolondítottam meg.
Még nekem is ízlett a tegnapi kóstolgatás során.:)
Hozzávalók: 1 kg konyhakész pacal ( mélyhűtött, LIDL) fél nyers csülök és egy marhanyelv felső harmada. (Természetesen a 2 utolsó hozzávaló el is hagyható, nem kötelező összetevője a pacalpörköltnek)
Kell még sertészsír, 2 fej nagyobb hagyma, 2 paradicsom ( vagy sűrített paradicsom 2 ek.) 1 paprika, csípős paprika ízlés szerint, só, bors, fűszerpaprika, majoranna, babérlevél, köménymag és egy kevés kakukkfű, 2 gerezd fokhagyma, kb 2 dl vörösbor (elhagyható).
A csülköt külön tegyük oda főni, egyrészt hamarabb megfől mint a többi alkotóelem, másrészt a főzővíz remek szolgálatot tesz a pörkölt felöntésénél.
A pacalt abáljuk meg, forraljuk 10-15 percig sós vízben, majd ezt a vizet öntsük le róla. Miközben a pacal abálódik, készítsük el a pörkölt alapját, ahogy szoktuk más pörkölt esetében is. A megabált leszűrt pacalt aztán tegyük az alaphoz, és öntsük fel egy kicsit a csülök főzővízével. Majd később öntsünk hozzá kb 2 dl vörösbort és ezzel főzzük tovább. Amikor szükséges, mindig öntsünk rá még egy keveset a csülök főzővízéből.
Amikor a pacalt beletettük a lábosba, csíkozzuk mellé a marhanyelvet is, kb azonos idő kell a megfőzésükhöz. Időnként kevergessük meg a pörköltet és kóstoljuk, hátha elbír még egy kis fűszert. Amikor a csülök puhára főtt, vegyük ki a főzővízből, vágjuk kb akkora darabokra, mint a pacal és tegyük félre. Kb 4 óra főzési idő után a pacalunk már ehető puhaságú, akkor keverjük hozzá az előfőzött csülköt és nyomjuk bele a fokhagymát is. Ezt követően már csak forraljuk össze a cuccot és kész. Friss kenyérrel, savanyúval tálaljuk.

5 megjegyzés:

Pontycomb írta...

Köszönöm szépen, hogy feltetted!
"Még visszajövök" - érte! :DD

Marika néni írta...

csekélyke hat év telt el azóta ����

Lazac írta...

Cameron, most mondd meg, ilyen gyorsan repül az idő :) A jó ebben, hogy még mindig ugyanaz a motivációm. :):):)

Barbi, nagyon szívesen :):)

Pontycomb írta...

Jöttem, láttam, olvastam, loptam! :)
Azon gondolkodtam, hogy lehet (sőt biztos), hogy átvariálom egy kicsit és csülök helyett :( marhahúst fogok tenni hozzá.

Köszi a lehetőséget! Majd beszámolok a végeredményről, biztosan finom lesz..! :)

Lazac írta...

Érdeklődve várom :):)