2019. március 16., szombat

Unikornis torta a legkisebbnek

Az unokáim néha próbára teszik a nem létező cukrász tudásom.:) Főleg, amikor a szülinapjukra különféle forma tortát szeretnének. Szerencsére a két nagyobb már kezd ebből kinőni, de a kicsi még tartja magát, nem viccel. A 8. szülinapjára egy héttel ezelőtt megmutatta a youtube-on, hogy milyen tortára is gondol. Mit is mondhatnék, nem volt virágos jókedvem tőle. :) Aztán összeszedtem magam, amire azért is szükségem volt, mert egész héten meglehetősen nyavalyás állapotban voltam. Még ehető arany színű festéket is rendeltem a szarvhoz, mert az unokákért tényleg mindent. :)
A torta alapja egy sima piskóta, 10 tojásból, 2 tortaformában megsütve, aztán mindkettőt félbe vágtam. A belseje egy nutellás - mascarponés krémmel van megtöltve, kívül viszont ( hogy a fondant szép fehér maradjon) gesztenyekrémmel kentem le. Ez volt az egyszerűbb része a dolognak :) A virágokat fondantból csináltam, ételfesték segítségével színeztem különböző színekre, majd egy sablonnal nyomtam ki őket ilyenre. A szarv és a fülek belseje marcipánból van, ezeket formázás után lefújtam az arany színű ételfestékkel. A fülek külső része szintén fehér fondant. A szarvat úgy készítettem, hogy a marcipánt kisodortam jó hosszan úgy, hogy a két vége felé elvékonyodjon, majd félbehajtva összecsavartam és egy hosszú hurkapálcával rögzítettem is, hogy megtartsa a formáját. A hurkapálcából annyit hagytam kilógni, amekkora  a torta magassága volt és egy szívószálat szúrtam a tortába, majd abba állítottam bele a szarvat, így nem húzta el a súlya. A fülekhez kinyújtottam a fondant és a marcipánt is, majd egy nagyobb és egy kisebb szív alakú kiszúróval kivágtam a füleket. A szív alak felső része a fülek alja. Egyszerűen csak összenyomtam és egy-egy fogpiszkálóval rögzítettem őket. A virágokat pedig ehető ragasztóval vittem fel a tortára. A legtöbbet a szemekkel szórakoztam, főleg a pillákkal. :) A torta alját pedig szintén fondant zárja le, csipkemintás sablonnal kialakítva. Hát ennyi, nagyjából...3 délután :):)

Nincsenek megjegyzések: