2013. május 29., szerda

mézes-citromos csirke pirított gombával

Megszállott TV Paprika néző vagyok. Tegnap a Bill Sydney szakácsa c. műsort néztem, ott készült ez az étel. Mit mondjak, legszívesebben már tegnap este megcsináltam volna, szerencsére, nem volt nyitva bolt a környéken.:)
Hozzávalók: fél kg csirkeszárny, só, fokhagyma (2 gerezd) 1 nagy kanál méz, 1 nagy citrom felének a leve, vagy egy kisebb citromé.
Elkészítése: a csirkeszárnyakat előkészítem, majd egy tepsibe teszem zsiradék nélkül (éppen elég zsírt és vizet enged ki magából), megsózom és mehet be a 200 fokos sütőbe, 30 percre. Közben lereszelek 2 gerezd fokhagymát, összekeverem a mézzel és a citromlével, és amikor letelt a 30 perc meglocsolom vele a csirkeszárnyakat. Aztán addig sütöm, amíg a máz rá nem sül a szárnyakra. A gombákat meghámoztam negyedbe vágtam és hirtelen megpirítottam olívaolaj és vaj keverékén, sóztam, borsoztam. Isteni.

7 megjegyzés:

Mimoooo írta...

Boltot ide azonnal! :)

na majd hétvégén...

Marika néni írta...

ááááá, imádom az ilyen ragancsos húsokat))), legyen az csirke, sertés oldalas vagy éppen szűz

Lazac írta...

Mimoooo!!!!!!!! :):):):)

Na én is így jártam, egy egész napot kellett rá várnom, de megérte! :):)

Cameron,

igen, sokszor látok nálad is ilyen finomságokat :):) csorgatom is a nyálam:):):)

Névtelen írta...

de a lényeg: ropogott-e? :-))))

Lazac írta...

amíg a mázat rá nem öntöttem, addig nagyon jó ropik voltak, aztán megpuhult tőle, de a szárnya végét el lehetett rágni, azt meg imádom, vessenek meg érte. :):)

Szezám írta...

*imádja a cs.szárnyat*
Ezt meg fogom csinálni és majd beszámolok :)

Lazac írta...

Szezám,

nem fogsz benne csalódni, ezt garantálom :)