2013. május 12., vasárnap

Vaddisznó sült Chuk módra

Szoktam nézni a TV-Paprikán a Chuk's day off, azaz a szakács, ha szabadnapos c. műsort. Egyik alkalommal egy érdekes pácot láttam tőle, gondoltam is, alkalomadtán majd ezzel pácolom be a sütni való húst. Az alkalom most szombaton jött el, vaddisznólapockát sütöttem ebédre. Természetesen a pácolást már 3 nappal előtte elvégeztem, szépen érlelődött is a hűtőben egy zárt dobozban a hús.
A pác a következő volt: (mivel emlékezetből csináltam, lehet pár összetevőt kihagytam belőle az eredeti változatból, de így is király volt) méz, barna cukor, balzsamecet, bors, gyömbér, szójaszósz, citromlé, só. Alapjában véve nem szoktam sóval pácolni a vadat, amit sütés előtt több nappal elkezdek érlelni, kicsit félve is használtam, de nem rontotta el, sőt.
Mielőtt a sütőbe került volna a hús, hirtelen minden oldalát megpirítottam forró zsiradékban, majd tepsibe téve, letakarva, 150 fokon sütöttem 3,5 órán keresztül. Az eredmény, rendkívül ízletes, porhanyós hús lett.
Köretként krumplipürét és áfonyadzsemet adtam mellé.

Nincsenek megjegyzések: