2016. január 13., szerda

magyaros lassagne

Erre az ételre egy nagyon kedves barátom hívta fel a figyelmem, ő ezen az oldalon találta meg a receptet.
Valóban remek étel, gyorsan elkészíthető, tudom ajánlani jó szívvel.

Hozzávalók: 70  dkg darált csirkemell, 2 nagyobb paradicsom, 1 db TV paprika, 1 fej hagyma, 2 gerezd fokhagyma, só, bors, fűszerpaprika, 2 ek liszt, 1 dl tejföl.
2 csomag Soós csuszatészta, 3 dl tejföl, 5 dkg vaj, 5 dkg liszt, fél liter tej, 20 dkg reszelt sajt, kevés olaj.
Elkészítése: először a pörköltalapot készítettem el. Kevés olajon megfonnyasztottam az apróra vágott hagymát, fokhagymát, később hozzáadtam a felkockázott paradicsomot és vékony csíkokra vágott paprikát is. Sóztam, borsoztam, meghintettem fűszerpaprikával, felöntöttem egy kevés vízzel és puhára pároltam. Mehet bele ezután a darált csibemell, majd egy kevés vízzel elkevert tejföl és liszt keveréke is. Pár percig rotyogtassuk, de még sülni is fog, úgyhogy nem kell túlzásba vinni.
A besamelhez, a vajat tegyük egy forró edénybe, de kevergessük, nehogy megégjen. Amikor elolvadt meghintjük a liszttel és ezt követően felöntjük tejjel. Legjobb habverővel dolgozni, mert akkor nem fog becsomósodni. Amikor besűrűsödött, hozzátesszük a tejfölt és a sajt egy harmad részét, elkeverjük.
Az étel összeállításához, vegyünk egy nagyobb méretű tűzálló tálat és fektessünk a tál aljába a száraz csuszatésztából egy réteget. Kanalazzunk egy húsos réteget, majd egy besamelest is. Ezt folytassuk, amíg el nem fogynak az alapanyagok. A tetején besamel legyen. Erre szórjuk a maradék sajtot, majd 180 fokos sütőben 30-35 percig süssük, amíg a sajt el nem kezd barnulni. Kicsit várjunk vele szeletelés előtt.

Nincsenek megjegyzések: