2015. szeptember 7., hétfő

Barack befőtt

A szülői ház udvarán áll egy őszibarackfa, ami igen rapszodikus módon  hoz termést. Egyik évben úgy kell vadászni a lombok között a barackokat, más években viszont alá kell támasztani az ágakat, hogy le ne törjenek.  Az idei év az ilyen alátámasztós. Ezért is kaptam tegnap a húgomtól egy jókora adag barackot, amit hirtelen kellett eltenni. Mivel imádom a felezett őszibarack befőttet, így nem volt kérdés, hogy mi lesz a sorsuk ezeknek a gyümölcsöknek. Ráadásul soha nem permetezzük a fát, így teljesen vegyszermentes a gyümölcs. A gyümölcsöt nem mértem le súlyra, hanem kiporcióztam üvegekbe és ehhez készítettem el a szirupot. Én nem forrázom a barackot, mert ennek a héja könnyen lejön, magvaváló is, tehét nem okoz gondot a megtisztítása. A felöntőlé is egyszerű, víz és cukor, némi citromsav és pici borkén, hogy a barack megtartsa élénk sárga színét.
Hozzávalók : 1,5 liter víz, 1 kg cukor, 25 gr citromsav, 1 mokkáskanál borkén. Ebből lett 5 üveg barackbefőtt.
Elkészítése: A vizet a cukorral felforralom, majd a szirupban elkeverem a citromsavat és a végén a borként is. Még forrón felöntöm az üvegekben lévő barackokat ezzel a lével, majd lezárás után párpercig fejre állítom az üvegeket ( mint a lekvárnál), ezt követően ha kihűlt, a helyére teszem őket a kamrában. Pár hétig türelemmel kell lenni, a benne lévő kén miatt, de aztán szabad a vásár. :)

Nincsenek megjegyzések: