2013. november 9., szombat

Márton nap közelg...

Épp ezért most a libás ételekre esik a legtöbb hangsúly, ha jól gondolom számos gasztroblogon. Nos, miért lenne ez a blog különb, mint a többi?  Nem? De ! :) Na de, hogy mégis kilógjak a sorból, ez nem liba, hanem kacsa, szóval nem gágogott, hanem hápogott.:)

 Töltött kacsanyak, töltött gombafejjel, balzsamkrémes nyoszolyán :) Oh, de lírai vagyok.:):)
A töltelék elkészítésével kezdtem. Apróra vágtam a kacsahúst és a májat. Majd a hájat kiolvasztottam egy lábosban. Arra a kiolvadt zsírra dobtam egy fej apróra vágott hagymát és üvegesre pároltam. Sóztam, borsoztam, meghintettem majorannával, majd hozzáadtam a nagyon apróra vágott kacsahúst. Ezzel együtt sütöttem, amíg a hús meg nem puhult. Majd elzártam a lángot és belekevertem egy tojást, és annyi zsemlemorzsát, hogy képlékeny, de nem folyós állagot kapjak. Az apróra vágott májat és a felaprított petrezselymet ekkor adtam a töltelékhez. A kacsa nyak bőrét alul összetűztem egy hústűvel, majd belenyomkodtam a tölteléket a bőrbe nem túl szorosan. Felül is összetűztem és egy vaslábosban a maradék zsiradékon megsütöttem hirtelen mindkét oldalát. Ezután egy fél csésze vizet öntöttem alá, megsóztam és lefedve hagytam megpuhulni. Addig előkészítettem a gombafejeket. A tönkjüket kicsavartam és meghámoztam őket. Szép nagy gombák voltak, jól lehetett tölteni. Amikor a töltött nyak megpuhult, mellé sorakoztattam a gombafejeket is és még 10 percig sütöttem őket együtt. Szarvasgombás balzsamkrémmel díszített tányérra fektettem és jól megettem.

Nincsenek megjegyzések: