2013. november 9., szombat

Kolos tortája

Ezt a tortát az elsőszülött unokám kérésre készítettem el, a 7. szülinapjára. A kérés így hangzott: Kérek egy csokis-vaníliás-citromos-marcipános tortát.
Nem mondom, hogy nem okozott fejtörést a torta megálmodása és elkészítése.
Az ötlet megszületett a fejembe, már csak kivitelezni kellett.
Készült egy brownie süti alapú torta. Ezt kettévágtam és a 2 tortalap közé került egy spirál torta, aminek vaníliás krémje volt. Ez úgy készült, hogy sütöttem 4 tojásból egy piskóta lapot ( pont mint a piskótatekercshez) majd ezt a lapot 6 egyforma csíkra felvágtam. A csíkokra került a vaníliakrém és ezt feltekertem a torta alapon mint egy csigát. Erre került a csokis tortalap másik fele, majd az egészet bevontam olvasztott étcsokival.
A citromtortához sütöttem egy görög citromos süti alapot. Készítettem egy lemon curd-öt és ezt kikevertem tejszínhabbal. A citromos tortalapot háromba vágtam, és megtöltöttem a citromos-vajas-tejszínhabos krémmel. Leburkoltam az egészet marcipánnal. Minden összetevő megvolt már ami a kívánság volt. Rendeltem egy ostyaképet, olyant ahol Kolos lovagol, ugyanis lovas tortát kért. A marcipán bevonatot vékony lekentem vajjal, erre tettem a képet, majd porcukorral kikevert vajjal körbediszítettem. Erre azért volt szükség, mert a tortakép így nem pöndörödött fel. tejszín erre nem való, csak vajkrém. Aztán a torta oldalát még bevontam tejszínnel is. Kaptam egy emeletes tortát, aminek az ünnepelt nagyon örült. :) Ez volt a cél.:) Az egész torta laktózmentes volt, mivel Kolos ilyen betegségben szenved, ezért úgy választottam ki az összetevőket, hogy ő is tudjon belőle enni.




Nincsenek megjegyzések: