2009. április 1., szerda

cheese pie medvehagymával



Az eredeti recept Jamie Olivertől származik, kis módosítással. :)
Hozzávalók: 1 cs réteslap, 1 kg krumpli, 3-4 dl főzőtejszín, 5 dkg vaj, 25 dkg sajt, 3 tojás, só, bors, szerecsendió, kevés olaj.
A krumplit meghámozzuk, összevágjuk, majd felkockázzuk és puhára főzzük. Ezután a tejszínnel és a vajjal kikeverjük pürének. Hozzátesszük a lereszelt sajtot és azzal tovább keverjük. Sózzuk, borsozzuk, megszórjuk szerecsendióval is, majd a 3 egész tojással is eldolgozzuk.
Kibélelünk egy közepes tepsit a rétegenként beolajozott réteslapokkal, és ennek a közepére halmozzuk a masszát. A széleit a tésztának visszahajtjuk. Az eredeti recepttől itt tértem el, ott a massza tetejére zöld spárgát tett Jamie, nekem az nem volt, én így medvehagyma levelekkel sütöttem.
Előmelegített 180 fokos sütőbe tolva, 25-30 perc alatt készresütjük. Kicsit várjunk a felszeleteléssel, amig langyosra hűl.

8 megjegyzés:

kdorozs írta...

Nagyon finomnak tűnik! :)

Lazac írta...

Majd holnap eldöntöm milyen finom...most már késő van ilyen vacsorához. :):):)

Sünmalac írta...

Képes voltán nem megkóstolni? Hős vagy:)

Lazac írta...

Gabi!

Malacka (anyja) a hős! :D:D:D

Képes voltam, én olyan későn már nem eszek...ma is jó lesz ez, melegítve. Aztán majd egyszer megcsinálom frissen is, mert a kedvesem igényt tart rá. :):)

pipacs írta...

Hát ez ha nem diétázom majd ennyire szigorúan tuti kipróbálásra kerül! :)

Lazac írta...

pipacs!

csak ajánlani tudom...ma amikor végre ettem belőle, kitaláltam, hogy legközelebb bacon szalonna csíkokat fogok megsütni a tetején...mmmmmm :):)

Elf írta...

nagyon ígéretesnek tűnik :)

Lazac írta...

Csak sajnos ehhez sütő kell...de azért otthon megcsinálhatod...a bacon szalonnás változatot ajánlom. :)