2017. szeptember 20., szerda

Vegán quesadilla

Imádom a quesadillát, a mexicóiak melegszendvicsét. Párszor elkövetem, amikor épp ilyesmire szottyan kedvem, de most ki kellett hagynom belőle a sonkát, amivel én nagyon szeretem. A fő kosztosom viszont húsmentes étrenden van, ezért én - mert szeretem Őt nagyon - alkalmazkodom hozzá és az igényeihez. Így tegnap azon gondolkoztam erősen, hogy miként lehetne ötvözni a quesadillát és a húsmentességet. :) A következőt törpöltem ki.
Hozzávalók ( 4 fő részére): 8 db tortilla lap, 2 nagyobb édesburgonya, egy méretesebb cukkini, 35 dkg cheddar ( vagy más jól olvadó) sajt. Persze kell még só, bors, vagy egyéb fűszer, kevés olívaolaj.
Elkészítése: először készítsük el az édesburgonyás kencét. Süssük meg héjában az édesburgonyát a sütőben ( persze meg is lehet főzni, ha valakinek úgy egyszerűbb). Amikor megsült, hámozzuk meg és egy villával törjük össze egy tálban, öntsünk hozzá egy kevés olíva olajat, sózzuk, borsozzuk. A cukkinit karikázzuk fel, egy sütőpapírral bélelt tepsire fektessük és fűszerezzük ízlés szerint. Én most egy Barcelonából kapott vegyes szárított pikáns fűszerkeverékkel szórtam meg. Permetezzük meg olívaolajjal és toljuk be a 200 fokos sütőbe. Félidőben fordítsunk rajtuk egyet, hogy mindkét oldala megsüljön. Pár perc alatt kész, ha jó vékonyra szeleteltük. Következzen az összeállítás. Egy tortilla lapot fektessünk le, kenjük meg a krém egynegyedével, halmozzunk rá a cukkiniből és szórjuk meg bőségesen a lereszelt sajt szintén egy negyedével. Egy másik tortillával fedjük be, majd forró serpenyőben pirítsuk meg a szendvicsünk mindkét oldalát. Nagyon finom hús nélkül is. :)

Nincsenek megjegyzések: