2017. szeptember 27., szerda

Fördős Zé módra

Tegnap keresgéltem egy receptet a világhálón és pont egy olyan akadt a kezembe, amire szükségem volt. Gorgonzolára és gombára kerestem leírást és EZT a jó kis receptet találtam.
Már csak tésztát kellett gyúrnom hozzá :) Tudom lehet kapni készen is széles metéltet, de jelenlegi életszakaszomban azt nem tudom használni, így gyúrtam egy tésztát gyorsan, vegyesen királylisztből és zablisztből. Felhasználtam hozzá még 4 tojást és egy kevés olíva olajat is.
 Hozzávalók: 50 dkg liszt vegyesen 50-50 % volt az arány, 4 tojás, löttyintésnyi olívaolaj a tésztához. A mártáshoz 20 dkg gorgonzola "Dolce" 50 dkg barna csiperke, 200 ml 30 %-os állati tejszín, kb 5 dkg vaj, só, bors, fokhagyma, petrezselyemzöld és természetesen még olívaolaj a gombák kisütésére.
Elkészítése: A tésztát összegyúrtam, pihentettem fél órát, majd kinyújtottam. Nem lehet olyan szép vékonyra nyújtani, mint ami csak fehérlisztből készült, de így legalább jó rusztikus lett.:):) A tagliatelle tésztát úgy kaptam meg, hogy a kinyújtott tésztalapot feltekertem és úgy vágtam fel, így szép hosszú széles metéltek lettek. Kicsit hagytam a tésztát szikkadni kifőzés előtt, ezalatt elkészítettem a gombát és a mártást. A gombákat negyedbe vágtam és olívaolajon lepirítottam, nem sóztam meg, így nem engedte ki a levét. Majd a gombákat kiszedtem a serpenyőből és beledobtam a vajat és 1 gerezd lereszelt fokhagymát, majd elmorzsoltam a gorgonzolát benne és felöntöttem a tejszínnel. Nem rotyogtattam, csak összeforraltam. A gombákat megsóztam, meghintettem frissen őrölt borssal. A tésztát kifőztem, majd amikor megfőtt átmertem a sajtos szószba. Mivel pillanatok alatt felitta a szószt, ezért öntöttem utána két kis csészével a tészta főzővizéből. Tálalásnál előbb a szószos tészta került a tányérra, majd a pirított gomba, végül megszórtam a frissen vágott petrezselyemzölddel.


Nincsenek megjegyzések: