2014. január 25., szombat

sütőtökös csirke curry

A recept ötletét Nigella főzőműsorában láttam. Az eredeti thai ételhez némely összetevőjében hasonlít, de amúgy teljesen más ízvilág. Nem is thai jellegű lett, hanem inkább indiai, már ami a fűszereket illeti.
Hozzávalók: 6 csirkecomb, 1 kisebb sütőtök (orange) 1 doboz kókusztej, 1 nagyobb fej hagyma, 3-4 gerezd fokhagyma, bombay massala fűszersó, tandori massala, kurkuma, fél citrom leve, 2 dl húsleves, 1 evőkanál kókuszzsír
A húst a főzés előtt 1 óráva bepácolom a bombay massala fűszersóval, és félreteszem. Amíg pácolódik elkészítem a többi hozzávalót. A sütőtököt meghámozom, a magjait kiveszem és felkockázom. A hagymát, fokhagymát is felkockázom.
Az edényben először kókuszzsírt hevítek, majd rádobom a hagymát, nem sózom, mert a pác sós. Kevergetem, amíg megpirul, majd mehet rá a hús és a fokhagyma is. Amikor a hús kapott egy kérget ráöntöm a húslevest és lefedem az edényt. 15 perc múlva ráöntöm a kókusztejet és a többi fűszert is hozzáadom. Ezt követően megvárom, amíg újra felforr és főzöm 5 percig, majd mehet rá a kockára vágott sütőtök is. Ennek is kell 15 perc, amíg megpuhul és az étel elkészült.
Párolt rizzsel tálalom.


2 megjegyzés:

TAO írta...

A kímélő ételes blogodat eddig nem is ismertem, de ezt is már elég rég látogattam. Pedig érdemes, mert mindkét helyen vannak jó, lopnivaló ötletek. ;)

Lazac írta...

köszönöm :)