2014. január 24., péntek

Fűszeres, pirított mandula

Nyáron Horvátországban imádom ezt a fajta ropogtatnivalót. Amikor Primostenbe járunk, az óváros bejáratánál a bazársor végén ilyent sütnek...nagyon finom illata van, már messziről érzeni.
 Hozzávalók: 20 dkg mandula, 2 evőkanál víz, 1 cs. vaníliás cukor, 2 evőkanál sűrített tej, 9 dkg barna cukor, 1 kk fahéj. A mandulákat megpirítom egy serpenyőben. Közben egy másik lábasban összeforralom az ízesítőanyagokat, majd ha a cukor felolvadt (és habzani kezd) beleöntöm a mandulákat is. Mellette kell állni, de hamar készen van. Állandóan óvatosan keverni kell, hogy a cukor minden oldalát bevonja, majd amikor már rákristályosodik, akkor készen van. Tálcára borítva kihűtöm és lehet fogyasztani. Figyelem! Gyorsan eltűnik.:)
Karácsony előtt valahol láttam ezt az édességet, sajnos az oldalt nem jegyeztem meg. Ízre, állagra pont olyan mint a horvát csemege. Az egész családom imádja, sokszor csinálok, de még soha nem örökítettem meg. Most a síelni készülő családtagok kérésére gyártottam ipari mennyiséget és ezt sikerült is lefotóznom, mielőtt perceken belül eltűnik a tálról.:)

2 megjegyzés:

iheves írta...

Szia, mitől lesz ilyen bundás a mandula? Én most készültem el, de olyan, mintha csak mézes lenne a mandula. Köszönöm. Üdv: Ildikó

Lazac írta...

Szia Ildikó

Ha ezeket az összetevőket használod, és van elég türelmed kevergeti, akkor a végén morzsálódó lesz rajta a bunda, ami bevonja. A titok az, hogy ezt a lábosban kell elérni. Addig kell keverni, amíg ez a szirup kristályosodni nem kezd. Nekem eddig mindig sikerült, remélem, tudtam segíteni.