2013. október 15., kedd

Lúdláb torta

Én egyáltalán nem szeretem a cukrászdákban kapható lúdláb sütit. Szerintem úgy ahogy van, ehetetlen, száraz izé. Viszont egyszer ettem házi készítésűt és azóta szeretem.:) Ki érti ezt?
Hétvégén a főnököm szülinapjára csináltam egy lúdláb tortát, már nem tudom hol találtam a receptet.
Nekem kicsit tömény volt így a krém, de azért elfogyott a süti.:)

Hozzávalók:
Piskótához : 3 tojás, 7 dkg cukor, 7 dkg liszt, 1,5 ek kakaó, 1 kk sütőpor, 2 ek olaj
Csokikrémhez: 375 ml tejszín, 30 dkg vaj, 225 gr étcsoki, 1 ek kakaó, 1 üveg magozott meggy
Tetejére: 150 gr étcsoki, 1,5 ek olaj (vagy kókuszzsír)

Elkészítése: A tojásokat a cukorral habosra keverjük, hozzáöntjük az olajat és belekeverjük a sütőporos, kakaós lisztet is. Előmelegített 180 fokos sütőben 15 perc alatt megsül. Hagyjuk kihűlni.

A krémhez a hozzávalókat összemelegítjük egy edényben, majd hagyjuk kihűlni és utána habosra keverjük.Kétfelé osztjuk a krémet, az egyik felét rákenjük a piskótára, majd kirakjuk a bontott meggyel és befedjük a krém másik felével. Igyekezzünk elsimitani a krémet a torta tetején, mert erre kerül a csokiréteg.
A tortát hűtőbe tesszük, hogy megdermedjen a krém. A csokit vízgőz felett megolvasztjuk, belekeverjük az étolajat ( vagy kókuszzsírt) és a torta tetejére csurgatjuk. Elsimitjuk, ha ügyesek vagyunk, ha nem akkor ilyen szürrealisztikus lesz, mint az enyém.:):)

3 megjegyzés:

Marika néni írta...

babám, ez istenien néz ki ))))

1 írta...

Lúdlábat én is gyártottam sokat, az is teljesen más mint a cukrászdás, és nagyon fincsi lett (a fogyásából ítélve valóban)
:)

Lazac írta...

Cirnyó,

igaz? teljesen más az otthoni.:)
Régebben szeleteket csináltam, most először tortát.

Cameron,

köszi, képzeld egy nap alatt nyomaveszett :):)