2011. június 16., csütörtök

egy kis kínai

Pak choi, azaz bordázott kínai kel

Örültem, hogy itt nálunk a piacon is lehetett kapni pak choit. Régen ki szerettem volna már próbálni. A kínai kelnek két fajtája van a napa, és a pak choi. A napa-t mindenki ismeri, az a fodros kínai kelnek nevezett salátaféle, amit már mindenhol árulnak. A másik fajtát, a pak choi-t viszonylag ritkán lehet látni, legalábbis erre mifelénk. Megnéztem a neten a népszerű kínai lányt, hogy is bánik ezzel a zöldséggel és megszületett az én menüm is. Pak choi, sárgarépával, szójaszósszal, rizstésztán tálalva.
Hozzávalók: 1 nagyobb pak choi, megtisztítva, feldarabolva, zöldhagyma, fokhagyma, gyömbér, csilipehely, kevés citrombors, szójaszósz, olívaolaj, rizstészta. A hagymát felkarikázom, a fokhagymát összezúzom, a gyömbért lereszelem, és forró olívaolajba dobom őket egyszerre.Ezt követően hozzáadom a pak choi vastagabb levélnyelét, feldarabolva, majd a csilipelyhet is. Megszórom citromborssal, kevés szójaszószt adok hozzá, majd egy kevés vízzel higitom. Hozzáadom a leveleket is és pár percig együtt párolom. Közben a rizstésztát már leforráztam és állni hagytam pár percig, így egyszerre készülök el, mire tálalni kell. A tésztát leszűröm, tányérra halmozom, és ráöntöm a zöldséges ragut.

2 megjegyzés:

Málna konyhája írta...

imádom a kínai kaját))), jól néz ki

Lazac írta...

Én is odavagyok érte, finom volt :)