2010. december 21., kedd

vöröslencse leves

Amikor gesztenye blogján megláttam, tudtam ki kell próbálni! Kicsit váratott ugyan magára pár napig a megvalósítás, de végre elérkezett a pillanat.
Tegnap este megfőztem és mondhatom tényleg egy fantasztikus (ha nem is leves) egytálétel kerekedett belőle. A lencse ugyanis ennyi vízmennyiségtől úgy megduzzadt, hogy teljesen besűrüsödött, de nem bánom. Most olyan krémleves jellege van, bár nem turmixoltam össze.
Hozzávalók : 25 dkg vöröslencse, 0,5 l víz, 1 fej hagyma, olaj, 1 nagy sárgarépa, 2 kisebb  gyökér, só, bors, kakukkfű, babérlevél, mustár, tejföl.
A hagymát összevágva megfuttattam olajon, amig össze nem fonnyadt, amjd mehetett hozzá a vékonyra felkarikázott sárgarépa és gyökér is. Ezekkel pároltam még pár percig, hozzátettem a lencsét, azzal egy percig pirítottam, majd felöntöttem vízzel. Itt következett a fűszerezés, só, bors, babérlevél, kakukkfű. Amikor puhára főtt, átkevertem, akkor már látszott, igen sűrű leves lesz ez és belekevertem egy evőkanál dijoni mustárt. Még pár percig főztem vele, majd a 2 evőkanál tejföllel befejeztem a főzését. Amikor a tejfölt belekevertem már nem forraltam, csak egyszer hagytam felbugyogni. Petrezselyemleveleket szórtam bele, csak úgy rusztikusan és meglocsoltam csilis olívaolajjal.

2 megjegyzés:

Gesztenye receptjei írta...

Csibe!
Örülök, hogy ízlett, azért én egy kis vízzel többet tettem bele, bár nekünk is sűrű lett, de mi is így szeretjük. Én is gondolkodtam, hogy leturmixoljam-e, de aztán úgy hagytam. Nekünk nagyon bejött :-))

Lazac írta...

Az íze töleketes! Nagyon finom és nem baj nekem sem ha sűrű. :) Más meg nem kritizálja. :):)