2010. november 22., hétfő

burrito

 Én, a bátor Vizicsibe, ma halált megvető bátorsággal nekiálltam életem első tortillájának, mivel eldöntöttem  burrito-t fogok csinálni. Méghozzá csilis babost. Úgyám!
 Nem igazán sikerült szép kerek formára nyújtanom, hol itt szakadt, hol ott, de legkinkább olyan alakzatot vett fel, amilyent ő akart.:)
 Aztán mégiscsak kerekedett belőlük valami. Sikerült meg is tölteni, és még finom is lett, nagyon. :)

Hozzávalók a tésztához ( 12 db-hoz) : 1 bögre sima liszt, 1 börge kukoricaliszt, 1 tk só, 1 tk sütőpor, 3-4 ek olaj ( vagy másféle zsiradék), 2/3 bögre víz. A hozzávalókat összegyúrtam, majd letakarva 15 percig pihentettem. Ezt követően 12 kisebb gombócot gyúrtam, és lisztezett deszkán igyekeztem kerek formára nyújtani, több-kevesebb sikerrel. :) Közben egy teflonserpenyőt felforrósítottam, és folyamatosan sütöttem a lepénykéket. A serpenyőbe nem kell zsiradék és addig kell sütni, amig fel nem hólyagosodik a tészta, aztán fordítani rajta és a másik odalát is megsütni. A felhasználásig, letakarva  tartottam, hogy ne száradjanak ki.
A csilis babot pedig így készítettem el. Amikor ez is elkészült, megtöltöttem a tortillákat. Aztán megpróbáltam felgöngyölni, háááát....:):) Mindenesetre a ronda, de finom kategóriában ez is indulhat bátran. :)

Nincsenek megjegyzések: