2010. november 27., szombat

bulira készülődve

 Sütöttem 2 adag csokis-mogyorós kekszet, gesztenye gyűjteményéből. A tegnap próbaképp sütött, elfogyott mára, így most 2 adaggal indítottam a biztonság kedvéért.
 Aztán sütöttem réteges tereptős pogácsát, erről az oldalról, mert lusta voltam elővenni a horváthilonát Jól el is felejtettem, hogy ezt a sokszor hajtogatott kelt tésztát nem szabad a legkisebb pogácsaszaggatóval kiszaggatni hiába is guszta az olyan egypofára való mert úgy szétcsúszik sütés közben, mint annak a rendje. Nem baj, majd azért elfogy.
Befejezésképpen, szinte már mazochizmusból, csináltam a múltkori sajtos roló mintájára, sonkásat. Kaptam is egy jó kis receptet rá Málnától, de nem azt csináltam meg.  lehet jobban jártam volna Helyette kitaláltam egy saját tölteléket, na ezen még finomítani kell. Kissé lágy lett, bár lehet csak én voltam türelmetlen és nem vártam meg, amíg egészen kihűl és megszilárdul a belé kevert vaj. Kerestem egy elfogadható képet róla, bár ez is eléggé elborzasztó. "Tehetségesen" tudok ételeket fotózni, mi tagadás. :)

A töltelék hozzávalói:

20 dkg sonka ( apróra vágva), 2 tojás sárgája, 4 dkg liszt, 2 dl tej, 10 dkg vaj, 1 tubus majonéz, 2 ek torma ( vagy egy tubus majonézes torma), só, bors

A 2 tojás sárgájából, a tejből és lisztből sűrű  krémet főzünk. Még melegen belekeverjük a vajat, hogy homogén legyen, majd kihűtjük. Amikor kihűlt habosra keverjük, és hozzáadjuk a többi hozzávalót is. Az enyém kicsit langyos volt, így lágy lett a töltelék. Az a legjobb ha teljesen kihűtjük és úgy töltjük meg a rolókat vele, egy habzsák segítségével.

Nincsenek megjegyzések: