2018. január 26., péntek

Zöldséges pite

Tegnapi gasztro kalandozásaim során jött velem szembe ez a recept. Néha, amikor semmi ihletem nincs, mit is főzhetnék, szívesen szörfölök más gasztro blogokon és merítek ötleteket. Ez a pite azonnal a szívembe lopta magát, volt is otthon hozzá minden, így különösebb költségbe sem vertem magam. Annyi, hogy nekem cheddar sajtom volt, nem kéksajt, de ez annyira nem zavart. :) A tésztája mennyei, ropogós lesz a parmezántól, zöldséget bármit lehet, ami épp van otthon, és a sajt is szerintem mindegy, mert így is adta azt az érdekes harmóniát, ami az édes sült zöldség és a sós sajt jellegzetessége. Nagyon finom!
 Hozzávalók a tésztához: 20 dkg liszt ( én királylisztet használok) 10 dkg vaj, 1 tojás, 10 dkg parmezán, 1/2 ek. mustár. A zöldséges töltelék bármi lehet ami van otthon, nekem most édesburgonya, cukkini, karfiol, pritamin paprika, hagyma. Fűszereztem sóval,kakukkfűvel, rozmaringgal, zsályával. Kell még hozzá egy kevés olívaolaj is.
A tetejére pedig 15 dkg cheddar sajt ment.
Elkészítése: a tésztát készítsük el előbb, mert annak pihennie kell a hűtőben legalább fél órát. A legjobb késes aprítóban elkeverni a lisztet és a vajjal, mert így nem olvad meg a kézmelegtől a vaj és nem is maradnak benne nagyobb darabok, szépen morzsalékosra elegyíti a gép. Akinek nincs, az persze morzsolhatja hagyományosan kézzel is, csak legyen picit hidegebb a kezünk, vagy a vaj. Utána gyúrjuk össze a tojással a parmezánnal és a mustárral. Fóliázzuk be, tegyük a hűtőbe és jöhetnek a zöldségek. Hámozzuk illetve tisztítsuk meg, vágjuk nagyjából egyforma méretűre, tegyük egy sütőlemezre, fűszerezzük, majd locsoljuk meg olívaolajjal jól keverjük össze és süssük 220 fokon 40 percig. Hagyjuk langyosra hűlni. Amikor a tésztánk már pihent a hűtőben, nyújtsuk ki, tegyük egy pite formába, formázzuk meg a szélét, és böködjük meg villával. Nem azért, mert inzultálni akarjuk, hanem, hogy ne hólyagosodjon fel a sütés közben. Én tettem a tészta tetejére egy sütőpapírt és szórtam bele 1 kg babot, mert úgy tanultam, hogy a vajas tésztát mindig vakon kell először sütni. No, mehet a sütőbe 20 percre 200 fokon, majd eltávolítva a nehezéket még süssük 5 percig. Aztán szedjük ki a sütőből, töltsük meg a zöldséges keverékünkkel, szórjuk meg bőven sajttal és toljuk vissza még 5-10 percre a sütőbe. Nincs más dolgunk mint, hogy megegyük :)

Nincsenek megjegyzések: