2017. május 9., kedd

(majdnem)korzikai pite

Tegnap láttam a TV Paprika csatornán Yotam Ottolenghi mediterrán ízek c, műsorában a Korzikáról szóló részt. Egy könnyű pitét készítettek, nagyon megtetszett. Igaz a tésztaalap receptjét nem árulták el, de a főszereplő azt mondta, nyugodtan el lehet készíteni leveles tésztából is. Így rögtön rájöttem arra, hogy én ezt el fogom készíteni  még aznap, mivel leveles tésztám volt itthon. Igaz mangoldom nem, de helyettesítettem spenóttal, a korzikai kecskesajtot más hazai sajtokkal, plusz parmezánnal, és a spéci korzikai fűszereket meg azzal amivel tudtam. :) Így lett ez (majdnem) korzikai pite. Viszont eszméletlenül finom, úgyhogy bátran ajánlom.

Hozzávalók: egy csomag leveles tészta, ha mélyhűtött, akkor felengedés után nyújtsuk ki pite formára. Egy kisebb fej hagyma, két gerezd fokhagyma, kb 25 dkg spenót, só, bors, kakukkfű, 5 dkg trappista sajt, 5 dkg parmezán sajt, 1 cs. szarvasi mozzarella és még egy csomag apró mozzarella sajt, olívaolaj, kevés vaj.
Elkészítése: a tésztát elhelyezzük a piteformában, megszurkáljuk villával, picit elősütjük 200 fokon. Kb 5 percig. Közben a hagymát és a fokhagymát apróra vágjuk, olívaolaj és vaj keverékén megfuttatjuk, picit sózzuk, borsozzuk, tegyük rá a kakukkfüvet is. Majd kicsit később a spenótot, és fonnyasszuk meg. Reszeljük le a sajtokat, és keverjük bele a spenótos cuccba. Kenjük el a pite tészta tetején, majd ültessük rá a mozzarella sajtokat is. 200 fokon kb 25 percig süssük még, amíg szépen meg nem barnul a teteje. Melegen jobb, de szerintem hidegen is lehet fogyasztani.


Nincsenek megjegyzések: