2015. december 20., vasárnap

banános alagút, sütés nélkül

Az ötletet Keresztfiam adta, ő ezen az oldalon találta meg a receptet.
Mivel a keresztfiam szereti az édességet, én meg a keresztfiamat, hát persze, hogy megcsináltam.
 Hozzávalók:
A tésztaréteghez : 25 dkg darált keksz, 10 dkg olvasztott vaj, 5 dkg porcukor,2 ek cukrozatlan kakaó, 2 ek rum vagy aroma, néhány kanál tej, az összegyúráshoz.
A krém: 2 dl tejszín, 3 dl tej, 1 cs vaníliás pudingpor, ízlés szerint cukor, a töltelékbe 2-3 db banán.
Az aljára kell négyszögletes háztartási keksz legalább 16 db. (forma méretétől függ)
A mázhoz: 10 dkg étcsoki 1 ek olaj
Elkészítése: Először elkészítem a krémet, mert annak hűlnie kell. A tejben feloldom a cukrot, majd felfőzöm benne a pudingot. Kevergetve hűtöm, hogy ne bőrösödjön be. Közben felverem a tejszínt is ( én Hulalát használok, ezért nem tettem bele habfixálót). Amikor a puding kihűlt a tejszínt beleforgatom. Amíg hűl a puding elkészítem a tésztaréteget is.
A hozzávalókat összekeverem, majd egy őzgerincformát kibélelek folpack-kal. A kész masszát belenyomkodom a formába, eligazítom, hogy mindenhova egyenletesen jusson. A krém felét beleöntöm a formába, majd középre fektetem a banánokat. A banánokra rásimítom a maradék krémet, majd lezárom háztartási keksszel a formát. A folpack-ot ráhajtom és egy napig hagyom pihenni. Ezt követően kiborítom a formából, leveszem róla a folpackot és olvasztott csokival bevonom. Szépen szeletelni, forró vízbe mártott késsel lehet.

Nincsenek megjegyzések: