2012. március 11., vasárnap

vörösboros marhahátszín, vargányaszósszal

Hozzávalók: 1 kg marhahátszín, só, bors, olaj, mustár, 2 dl vörösbor. A húst a só nélkül bepácolom, majd pár órára hűtőbe teszem. Ezt követően egy hőálló edénybe helyezem és lassú tűzön, (150 fok) fedő alatt, addig sütöm, amíg meg nem puhul. Amikor az edénybe helyezem, akkor sózom csak meg. Omlós puhára fog sülni, jól átjárják az ízesítők. A gombaszószhoz a gombát apróra szeletelem. Fagyasztott vargányát használtam fel hozzá, kb 30 dkg-ot és szárított vargányaporral sűrítettem be. A hagymát megfonnyasztottam olajon, rádobtam a felengedett és apróra vágott gombát, majd együtt sütöttem. 1 dl húslevessel felöntöttem, majd ezzel együtt pároltam, amíg puhára nem főtt a gomba. Ezt követően besűrítettem 2 kanál vargányaporral, és egy csapott kávéskanál fűszerpaprikával, majd felöntöttem 2 dl tejszínnel. Ezzel is beforraltam, végül belekevertem 1 dl tejfölt és megszórtam apróra vágott petrezselyemzölddel. Tésztát főztem ki hozzá, azzal tálaltam.

Nincsenek megjegyzések: