2012. március 11., vasárnap

leveles-vajas kifli

A recept Kemencetűztől való.
A tésztához én fél kiló lisztet használtam, 1 élesztőt (4 dkg) 2 dl tejet, 25 dkg vajat, 2 tojást, sót, kevés cukrot.
20 dkg vajat elmorzsoltam egy kevés liszttel, jól összenyomkodtam és félretettem hideg helyre.
A többi hozzávalóból ruganyos tésztát gyúrtam, kelesztettem, majd kinyújtottam. A közepébe tettem a vajas keveréket, ráhajtogattam a tészta széleit és kinyújtottam, majd hajtogattam. Ezt megismételtem még kétszer, majd a tésztát 2 felé osztottam. Kör alakúra kinyújtottam, háromszögekre vágtam ( 1 kör = 8 cikk) és feltekertem. Sütőlapra tettem, még egy kicsit pihentettem a sütés előtt, majd megkentem felvert tojással, és 180 fokos előmelegített sütőben, 20-25 perc alatt ropogósra sütöttem.

2 megjegyzés:

Pontycomb írta...

Köszke, ezer hála! ♥ :)

Lazac írta...

Ó, hát nagyon szívesen :)♥