2009. december 15., kedd

tojáslikőr


Ma Krisztián, a DHL-es futár megkérdezte, hogy kell tojáslikőrt csinálni....
Elmondtam röviden...aztán kedvet kaptam, hogy meg is csináljam. Holnap narancslikőrt fogok. :)
Hozzávalók : 6 tojássárgája, 30 dkg cukor, 6 dl tej, vaniliaaroma, 3 dl jó minőségű vodka, vagy 1,5 dl 96 %-os alkohol ( gyógyszertárakban kapható)
A tejet felforralom a vaniliaaromával, majd lehűtöm. Most gyorsan megy, mivel kint eléggé hideg van. :) Aztán a tojássárgáját habosra keverem a cukorral, majd belekeverem az alkoholt és a lehűtött tejet. Üvegbe töltöm, és 6-8 napig érlelem, naponta párszor felrázom. :)

2 megjegyzés:

Sünmalac írta...

Gyerekkoromban nagyon szerettem a tojáslikőrt, azóta nem ittam. Most viszont bogarat ültettél a fülembe. Lehet, hogy én is elkészítem (csak a fele mennyiségből, mert eléggé antialkoholisták vagyunk). Az egész családom meg van áldva egy enzimhiányos állapottal, melynek következtében egyáltalán nem bírja a szervezetünk az alkoholt.

Lazac írta...

Az enyém sem bírja annyira, de azért én ezt kihívásnak tekintem :):):):)