2009. november 27., péntek

gesztenye golyók

Hozzávalók 18 db golyóhoz. 25 dkg gesztenyemassza, 10 dkg porcukor, 10 dkg margarin, 10 dkg darált keksz, 0,5 dl rum. 18 szem meggybefőtt, vagy mirelit meggy. A margarint habosra keverem a porcukorral, rummal, ezt követően belekeverem a gesztenyemasszát és a darált kekszet. Vizes kézzel kis gombócokat formázok belőle, és mindegyik közepébe nyomok egy-egy meggyszemet. Végén fogpiszkálóra szúrom a gombócokat ( a későbbi csokiba való mártogatáshoz) és beteszem a hűtőszekrénybe pár óráa "kifagyni"
1 tábla étcsokit és 1 tábla tejcsokoládét gőz felett felolvasztok, belekeverek 2 kanál olajat, és homogenizálom. :) Ebbe a keverékbe mártogatom bele a kis golyócskákat, amiket ezt követően sütőpapírra teszek. Amikor kicsit megszilárdult a csoki a tetején, egy kanál segítségével óvatosan átteszem a papírkosárkákba, és megszórom a tetejét dekor cukorral.

7 megjegyzés:

Sünmalac írta...

Ezt most megenném! Mivel nem tudsz olyan nagyot dobni, hogy elérjen idáig, így kénytelen leszek én is elkészíteni.

Lazac írta...

Gabi!

Tegnap könnyen dobálóztam volna, talán még az ablakodat is eltalálom, ha ügyesen célzok.;) :):) Igaz, akkor már nem voltak nálam a golyók. :)

Sünmalac írta...

De kár, hogy nem dobtál meg vele:)

Lazac írta...

Gabi!

Ha majd megosztod velem az elérhetőséged, akkor legközelebb szólok, ha arra járok, és megdoblak :):):)

gondaanyu írta...

Még ajándéknak is jó lenne....

Pöttyöskutty' írta...

Megcsináltam, iiiiisteeeeeniiii finom!!!Mondjuk én nem burkoltam csokiba, csak pici kekszreszelékbe.....mennyei.....

Öööööh, nem kaptam képeket!!!

Lazac írta...

Pöttyöském, örülök :):)