2009. november 8., vasárnap

saláták


Görög saláta, rendhagyó módon.
Nem kaptam kígyóuborkát, legalábbis ott nem volt, ahol vásárolni voltam, máshova meg lusta voltam elmenni. Így jégsalátával készült a görög salátám. :)
Nem is volt rossz így, lehet ezután már direkt így készítem el.
Hozzávalók: jégsaláta fél fej, koktél (datolya) paradicsom egy jó nagy marokkal, zöldhagyma 3 szál, 1 db piros husu paprika, olajbogyó, feta sajt, fűszerek ( só, fehérbors, oregánó, citromlé, olívaolaj)
A saláta leveleit apróra tépkedem, a többi hozzávalót vékonyan felszeletelem, a paradicsomokat félbevágom, a fetát felkockázom. Összekeverem a fetán és az olajbogyón kívül az összes hozzávalót, majd ezt az utolsó kettőt, csak úgy lazán rászórom a tetejére.

Jégsaláta körtével, piritott cukros dióval ( grillázs dió), kék sajttal.
A körtéket felszeletelem, majd ráfacsarom egy fél citrom levét, hogy ne barnuljanak meg a szeletek. Egy serpenyőben megpirítom a diót, majd hozzászórok egy kevés kristálycukrot, amivel bevonatot képezek a dión. Ezt követően a jégsalátát összetépkedem, kevés só és olívaolaj megy rá, majd lazán beleforgatom a citrommal meglocsolt körteszeleteket. A tetejét a dióval és rámorzsált kéksajttal díszitem.

Nincsenek megjegyzések: