2018. november 13., kedd

Ricottás, spenótos töltött palacsinta

Jó sok receptet elolvastam, mielőtt hozzáfogtam volna. Volt sima paradicsomos mártásban, volt tejszínes mártásban is, én ötvöztem a kettőt tejszínes paradicsomos mártásba tettem a teljes kiőrlésű ricottás spenóttal megtöltött palacsintákat. Ezt sem sikerült elrontanom.:)
Hozzávalók 8 adaghoz: 24 db teljes kiőrlésű palacsinta ( a szokásos módon elkészítve sütve) 500 gr friss spenót, 500 gr ricotta ( most nem kaptam ricottát, így 500 gr sima túrót elkevertem 200 ml tejszínnel, ez is megfelel, ha nincs ricotta) 500 ml passzírozott paradicsom, 200 ml tejszín, 10 dkg füstölt sajt 2 db tojás, a tetejére 250 gr reszelt sajt. Kell még egy kevés vaj az edény kikenéséhez és egy kis fej hagyma, némi olíva olaj, kakukkfű, oregánó és egy kevés szárított fokhagyma is.
Elkészítése: először süssük meg a palacsintákat. A spenótot fonnyasszuk meg vajon, fűszerezzük sóval, porított fokhagymával, fehér borssal. keverjük össze az egészet a ricottával, 2 db felvert tojással és a reszelt füstölt sajttal. Töltsük meg a palacsintákat a keverékkel és fektessük a vajjal kikent sütőformába. 2 sort fogunk is kitölteni 12-12 db palacsintával. Ezt követően olajon fonnyasszunk meg egy kis fej apróra vágott hagymát, fűszerezzük sóval, borssal, majd öntsük fel a passzírozott paradicsommal. Főzzünk belőle mártást, adjunk hozzá szárított fokhagymát, oregánót és kakukkfüvet is, majd öntsük fel a 200 ml tejszínnel. Öntsük rá az egészet a palacsintákra, majd tegyük 180 fokos sütőbe és süssük 20 percig. Ezt követően szórjuk rá a reszelt sajtot és azzal is süssük még 10 percig. Ha kihűlt szépen lehet kockákra vágni, aztán melegítsük vissza a tálaláshoz.

Nincsenek megjegyzések: