2018. október 1., hétfő

Gasztroangyal szerint nem diétás hal étel

Szombaton megnéztem az egyik kedvenc műsorom, a Gasztroangyalt. Készült egy halétel, ami annyira megtetszett, hogy másnap, azaz tegnap én is megcsináltam.
Lehet, valami esetleg kimaradt a receptből, ilyenkor nem jegyzetelek, csak nézem, és utána megpróbálom elkészíteni. Volt még a fagyasztóban 2 héttel ezelőttről pár darab keszeg, így a hal is adott volt. A többi meg volt otthon.
Hozzávalók 3 főre: 3 db burgonya, 6 szelet keszeg, 3 szelet szép vékonyan felvágott mangalicaszalonna, 1 szelet szalonna felcsíkozva, mangalicazsír, hagyma, paprika, paradicsom, só, bors, fűszerpaprika.
Elkészítése: A halakat beirdaltam és megszórtam só-bors-fűszerpaprika keverékével, jó alaposan. A burgonyákat megfőztem, majd meghámoztam és felszeleteltem. A szalonnából levágtam 3 szép vékony szeletet, majd egy negyedik kicsit vastagabbat is, ez utóbbit felcsíkoztam. Felszeleteltem a hagymát, paprikát, paradicsomot is. Fogtam egy tűzálló tálat, vékonyan kizsíroztam az alját. Erre fektettem a felszeletelt burgonyát, majd befedtem a vékonyra szeletelt szalonnával. Erre kerülnek a befűszerezett halszeletek, majd a hagyma, paprika, paradicsom szeletek jönnek sorra. A végén rászórjuk a felcsíkozott szalonnát is. A műsorban kemencében sütötték, de nekem az nincs, így 200 fokos sütőben sütöttem fél órát.

2 megjegyzés:

María írta...

Én is láttam, nemigen került bele más. Finom lett a végeredmény?? Mert ránézésre csodás lehetett. Csak a keszeg szálkáitól tartanék, ha nem sült ropogósra.

Lazac írta...

Kedves Mária! Majd megkérdezem az Illetékeseket :):) Tegnap ebből nem ettem, csak megcsináltam. :):) Ez nagy keszeg volt, majdnem ponty méretű, így szeletek kerültek bele, nem egész halak. Azért is szokták jól beirdalni, hogy átvágják a kis y szálkákat. Remélem ízlett ott, ahova készítettem :)